Dreamerland

Σκέψεις, λέξεις, όνειρα…

Τα δώρα της Σελήνης

Η Σελήνη, που είναι το ίδιο το καπρίτσιο, κοίταξε απ’ το παράθυρο, την ώρα που κοιμόσουν στην κούνια σου, και σκέφτηκε: «Αυτό το μικρό κορίτσι μ’ αρέσει».
Και κατέβηκε μαλακά τη σκάλα της από σύννεφα, και πέρασε αθόρυβα μέσα από τα τζάμια. Έπειτα ξάπλωσε πάνω σου με την απαλή τρυφερότητα μιας μητέρας, και απόθεσε τα χρώματά της πάνω στην όψη σου. Η ίριδα των ματιών σου έμεινε από τότε πράσινη, και τα μάγουλά σου εξαιρετικά χλωμά. Τα μάτια σου μεγάλωσαν έτσι αλλόκοτα καθώς θωρούσαν αυτήν την επισκέπτρια· κι αυτή σου έσφιξε τόσο τρυφερά το λαιμό που από τότε κράτησες για πάντα την τάση για δάκρυα.
Ωστόσο, μέσα στην έκρηξη της χαράς της, η Σελήνη γέμιζε όλο το δωμάτιο, σαν μια φωσφορική ατμόσφαιρα, σαν ένα λαμπερό δηλητήριο· κι όλο αυτό το ζωντανό φως σκεφτόταν κι έλεγε: «Θα ζεις αιώνια κάτω απ’ την επίδραση του φιλιού μου. Θα είσαι ωραία με τον δικό μου τρόπο. Θ’ αγαπάς, ό,τι αγαπώ και ό,τι μ’ αγαπά: το νερό, τα σύννεφα, τη σιωπή και τη νύχτα· την απέραντη και πράσινη θάλασσα· το άμορφο και πολύμορφο νερό· τον τόπο όπου δεν θα είσαι· τον εραστή που δεν θα γνωρίσεις· τα τερατώδη λουλούδια· τα αρώματα που προκαλούν παραφροσύνη· τις γάτες που λιγοθυμούν πάνω στα πιάνα, και που αναστενάζουν σαν γυναίκες, με φωνή βραχνή και γλυκιά!
Και θα σ’ αγαπούν οι αγαπητικοί μου, θα ερωτοτροπούν μαζί σου οι εραστές μου. Θα είσαι η βασίλισσα των ανδρών με πράσινα μάτια, που έσφιξα επίσης το λαιμό τους μέσα στα νυχτερινά μου χάδια· εκείνων που αγαπούν τη θάλασσα, την απέραντη, πολυκύμαντη και πράσινη θάλασσα, το άμορφο και πολύμορφο νερό, τον τόπο όπου δεν είναι, τη γυναίκα που δεν γνωρίζουν, τα αποτρόπαια λουλούδια που μοιάζουν με θυμιατήρια μιας άγνωστης θρησκείας, τα αρώματα που διαταράζουν τη βούληση, και τα άγρια και φιλήδονα ζώα που είναι τα εμβλήματα της τρέλας τους».
Και γι’ αυτό, καταραμένο, αγαπημένο, χαϊδεμένο παιδί, είμαι τώρα ξαπλωμένος στα πόδια σου, ψάχνοντας σ’ όλη σου την ύπαρξη την αντανάκλαση της φοβερής θεότητας, της νονάς που σημαδεύει τη μοίρα, της τροφού όλων εκείνων που σεληνιάζονται.

Charles Baudelaire, Η μελαγχολία του Παρισιού

Επίλογος:

Ιουνίου 7, 2007 - Posted by | Διάβασα, Εγώ

10 Σχόλια »

  1. Πολύ το ευχαριστήθηκα αυτό το post.
    Ιδίως ο επίλογος.. σπαρμένος με ατάκες – διαμάντια. Αν θέλεις δώσε μου μερικές πληροφορίες γι’ αυτή την ηχογράφηση.

    Σχόλιο από selana | Ιουνίου 9, 2007 | Απάντηση

  2. Χαίρομαι που σου άρεσε σελάνα 🙂
    Ο Επίλογος είναι από τον δίσκο «Φυσάει» του 1993.
    Πρόκειται για μελοποιημένη ποίηση του Τάσου Λειβαδίτη σε μουσική Γιώργου Τσαγκάρη. Τραγουδά ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου και σε κάποια τραγούδια συμμετέχει ο ηθοποιός Γιώργος Μιχαλακόπουλος.
    Είναι υπέροχο αυτό το cd! Και αυτό δεν είναι υπερβολή…

    Σχόλιο από dreamerland | Ιουνίου 9, 2007 | Απάντηση

  3. Ναι, ο άτιμος είναι μάστορας στις λέξεις και σε συνεπαίρνει στις εικόνες που δημιουργεί, δίχως να μπορείς να αντισταθείς… 🙂

    Σχόλιο από Sadmanivo | Ιουνίου 11, 2007 | Απάντηση

  4. Εκπληκτικό κείμενο. Λίαν συν-κινητικό το άκουσμα. Δυνατή πολύ η ανάγνωση από τον ηθοποιό…

    Λίγες μέρες μακριά από την ονειροχώρα και μου έλειψε:)

    Σχόλιο από helorus | Ιουνίου 11, 2007 | Απάντηση

  5. Dreamergirl έλα μια βόλτα οποτε μπορέσεις, έχεις πρόσκληση.

    Σχόλιο από 0penminded | Ιουνίου 13, 2007 | Απάντηση

  6. Καλημέρα, καλημέρα!
    Καλώς σας ξαναβρήκα 🙂

    Κι εμένα μου έλειψε η ονειροχώρα αγαπητέ μου helorus, αλλά ευχαρίστως θα την ξανάφηνα για ένα τετραήμερο σαν αυτό που πέρασα 🙂

    Sadmanivo ποιος να αντισταθεί σε ήχους, σε λέξεις και σε εικόνες μαγικές; 🙂

    Openminded θα περάσω οπωσδήποτε, δώσε μου μόνο λίγο χρόνο να συνέλθω, το μυαλό μου είναι ακόμα στις διακοπές 🙂

    Σχόλιο από dreamerland | Ιουνίου 14, 2007 | Απάντηση

  7. ταξιδεύεις, γλυστράς, ακουμπάς και φεύγεις. κάτι τέτοιο μου είπε το όμορφο αυτό κείμενο.

    Σχόλιο από roidis | Ιουνίου 20, 2007 | Απάντηση

  8. όπως η σελήνη…
    οξύτατη η ακοή σου αγαπητέ ροΐδη…
    καλωσόρισες!

    Σχόλιο από dreamerland | Ιουνίου 21, 2007 | Απάντηση

  9. ουαου, απλα τελειο! αψογο!
    καλησπερα, κανω τη κλασικη μου βολτα τη νυχτερινη σε αγαπημενους, γνωστους και αγνωστους bloggers.
    παιρνει ωρα πολλη.
    χαιρετισματα απο τη balabalabambaluna

    Σχόλιο από balabala bambaluna.blogspot.com | Ιουλίου 3, 2007 | Απάντηση

  10. Καλημέρα ταξιδιώτισσα με το παράξενο όνομα 🙂

    Σχόλιο από dreamerland | Ιουλίου 4, 2007 | Απάντηση


Σχολιάστε

